Workout-činjenice koje treba da znate

06:32

Bilo da se bavite nekim sportom i fizički ste aktivni ili, pak, to ne radite, verujem da svi dobro znate koliko je to važno i dobro za naše telo i celokupno zdravlje. Početak je uvek najteži. Zapravo, najteže je doneti samu odluku (ne računa se ona čuvena: "Od ponedeljka krećem na trening" ako jedan po jedan ponedeljak prolaze, a vi ništa ne preduzimate). Pokušajte da nađete neku jaku motivaciju. Npr. ako volite neku poznatu ličnost koja je fit i uvek trenira-ugedajte se na nju. I počnite odmah, danas. U nastavku možete pročitati neke činjenice o vežbanju koje možda niste znali.




Mišiće je potrebno redovno trenirati.
Jedan trening nedeljno nije dovoljan ako želite da potpuno budete u formi. Na taj način samo previše opteretite mišiće. Umesto toga se opredelite za 3-4 kraća treninga u toku nedelje.

Telu je potreban odmor između vežbanja.
Nikako ne idite u drugu krajnost tj. ne preterujte sa vežbanjem. Ukoliko svaki dan vežbate, to može imati suprotne rezultate od onih koje očekujete. Dozvolite vašem telu da se odmori nakon treninga. Zato ćete na sledećem treningu sagoreti više masti i ojačati više mišića.

Sagorevanje masti počinje onog trenutka kada počnete sa vežbanjem.
Od vaše kondicije zavisi koliko će trening biti delotvoran i koliko ćete masti sagoreti. Što ste u boljoj formi, vežbanje će biti delotvornije. Nemojte da preterujete sa dužinom treninga jer nakon sat vremena, umesto masti, počinjete da sagorevate mišićnu masu.

Nije dobro vežbati sa upalom mišića.
Upala mišića se javlja kao posledica prevelikog naprezanja tela koje nije u kondiciji. Ako nastavite da trenirate uprkos upali, moglo bi doći do trajnije povrede tkiva mišića. Zato se odmorite da biste uskoro opet mogli da nastavite sa sportom. Naravno, lagane šetnje u međuvremenu svakako dolaze u obzir i mogu vam pomoći.

Puno trbušnjaka ne garantuje pločice na stomaku.
Najviše masnih naslaga se nakuplja upravo u predelu stomaka. Grupa mišića u tom predelu je mala i kada radimo trbušnjake, smanjujemo samo mali udeo masti na tom području tela. Što je više mišića uključeno u vežbu, veća je i potrošnja energije. Trčanje, plivanje ili vožnja bicikla će napraviti mnogo bolji učinak.





Nakon treninga treba jesti.
Mnogi čine grešku time što nakon treninga ne jedu izvesno vreme (čula sam da je to obično 2h), ali to zapravo nije dobro. Vaše telo se tokom treninga umorilo i zato odmah kada se vratite sa treninga treba nešto da jedete (naravno, nešto zdravo). Verovatno niste znali da se masti u telu sagorevaju i 2h nakon završenog treninga, pa je onda to pravo vreme za obrok.

Ne pomaže svaki sport u borbi protiv celulita.
Neki sportovi koji zahtevaju puno naprezanja i skakanja, kao što je npr. aerobik, mogu dovesti do pogoršanja stanja kože, pa čak možete dobiti i strije. Ako želite da se rešite celulita bez posledica, izaberite vožnju biciklom ili aqua-aerobik.

Kada prestanete da vežbate i mišići prestaju da se izgrađuju.
Ako prestanete da trenirate, masa mišićnog tkiva, koje ste prethodno oblikovali, će se smanjiti. Mišići su jedini organ koji se izgrađuje samo ako vežbamo, ali se isto tako i "raspada" ako se zapustimo.

Ako ste mršavi, to ne znači da ste i zdravi.
Ljudi koji su dugoročno na dijeti i uz to se svakodnevno bave sportom, mogu napraviti veliku štetu svom organizmu. Pored toga, ako u organizam ne unosimo dovoljno energije, smanjuje se i mišićno tkivo. Gladovanje zaboravite. Najbolja kombinacija je uravnotežena ishrana i redovno vežbanje.


Da li ste vi znali za sve ove činjenice koje sam navela? Bavite li se nekom fizičkom aktivnošću?


P.S. Kliknite na neki od linkova ispod, saradnja je u pitanju. Hvala unapred. 🍒
http://goo.gl/rf6VbH
http://goo.gl/1R2Rtm
http://goo.gl/rNKXqk
http://goo.gl/ovkKB6
http://goo.gl/SWFtvJ

You Might Also Like

46 коментара

  1. Odlicni saveti.

    Novi Post :http://marijaarmus.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  2. Nisam znala za neke činjenice. Ja za vrijeme ljeta jako puno plivam, ili ujutro ili navečer, a preko ostalih dana igram tenis, odbojku u školi ili baš vježbam. Jako mi se sviđa ovaj post koji si napisala. Svaka čast! :)

    https://sretnisanjar.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svaka čast, ti si baš aktivna. Drago mi je da ti se post svideo. :)

      Избриши
  3. Zanimljiv post. U toku leta obicno idem na plivanje, takodje volim da trcim rano ujutru. Za ostala doba godine imam manje vremena ali opet trudim se da budem organizovana i stignem i da vezbam. :)

    analtevss.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam ranije jako volela da trcim ujutru. U poslednje vreme mi tesko pada da rano ustajem, pa zbog toga trcim uvece. :)

      Избриши
  4. Odlican post!Bas si me inspirisala!Verovatno cu poceti sa nekim vezbama!Pogledala sam linkove!
    jovanaslife.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  5. Odlican post, pratim Cassey Ho i njene vezbe mi savrseno odgovaraju. :D

    ОдговориИзбриши
  6. Bas volim ovakve postove!Odlican post! :)

    ksenijinkutak1.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  7. Odličan post, jako mi se sviđa <3

    http://doroty4.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  8. Ja se baš i ne razumijem u vježbanje, jer lično ne vježbam, nikada nisam hahah, a i nemam neku potrebu xd, ali za sve djevojke koje to žele i vole jako dobar post

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala. Uvek je dobro zbog zdravlja bar povremeno vežbati. :)

      Избриши
  9. I like this post!! Nice and informative. Sit ups help define the abd but what we wat is more crucial for a flat tummy. :)
    xo
    Sauniya | Find Your Bliss

    ОдговориИзбриши
  10. Meni je ovaj post bio jako zanimljiv i jako mi se dopao, međutim oko nekih činjenica se baš ne bih složila u potpunosti. Na primer, deo gde ističeš da se sa upalom ne treba vežbati... Mediji i novinari pišu tako, međutim iz medicinskog pogleda, sasvim je zdravo nastaviti sa BLAGIM i UMERENIM vežbama i nakon dolaska do upale mišića, da bi oni dobili radnu naviku i da do upale ne bi došlo sledeći put po nekom 'jačem' treningu. Takođe iz pogleda gastroenterologa i nutricionista, pre i posle treninga se ne preporučuje hrana, jer tada dolazi do širenja creva. Zato se umesto toga preporučuje dosta vode, uz dodatak vitaminskih bombi i proteinskih šejkova, i rezultat je zagarantovannn :) Inače tačno je da mišiće treba vežbati svakog dana. Svaki čovek se rađa sa istim brojem mišićnih vlakana, međutim po vežbanju oni dobijaju na svojoj gustini i volumenu.

    http://thestoryofagothic.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na ovako detaljnom komentaru. :)
      Fitnes sam počela da treniram pre otprilike 4 godine i činjenice koje sam napisala u ovom postu sam naučila od svojih trenera i drugih sportista, a nešto i iz ličnog iskustva. Mogu se složiti da se sa upalom mišića, pored šetnje koju sam već gore navela, mogu raditi i neke lagane i blage vežbe poput onih za istezanje. Otići na trening praznog stomaka ili ne jesti ništa nakon treninga baš i nije realno jer onda fizički naše telo ne bi moglo da izdrži napore tokom treninga jer nema dovoljno energije. Voda je za vreme i posle treninga obavezna. Šejkovi koje si navela mogu biti jedno od rešenja, kao i neko voće ili neka zdrava salata. Svakodnevno izlaganje fizičkim aktivnostima je karakteristično za sportiste jer su oni navikli na taj tempo. Za nas "obične smrtnike" to i nije preporučljivo. Naporni treninzi ne, ali zato šetnje naravno, a može i neko lagano jutarnje džogiranje. :)

      Избриши
  11. Super post,stvarno vredi procitati ceo post ;)
    ilofashion5.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  12. Great post!
    Thanks for visiting my blog. I'm following you now!

    http://randomizer-style.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Vidim da ima deo vezan za celulit..Imala sam ga previse i jedva cekam da snimim video na tu temu na svom kanalu. Unosenje tecnosti u organizam, setnja i plivanje su mi pomogli da se resim celulita, nikakav napor zaista i ja sam presrecna :) <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jedva čekam da pogledam taj video. Najbolje rešenje u borbi protiv celulita jeste upravo unošenje dosta tečnosti i fizička aktivnost. :) <3

      Избриши
  14. Great post and photos:)
    kisses

    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  15. Odlican post, sve si prelepo napisala !

    Pogledajte i moj blog i novi post : http://alexfashionbeauty.blogspot.ba/2016/08/back-to-school-3-outfits-for-first-day.html

    ОдговориИзбриши
  16. Odličan post, ako želiš zaprati me, uzvraćam <3
    http://marijasworldblogaddres.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  17. Great post!

    Do you want to support each other by following? Let me know, I always follow back :)

    Kisses

    ОдговориИзбриши
  18. Great post, can't wait to read more!! <3
    I followed you now please do the same with me :)
    Starlight Make-up



    ОдговориИзбриши
  19. Fenomenalan ti je post uz vrlo korisne savjete! :D


    NA MOM BLOGU JE U TIJEKU DARIVANJE -> itsnina23.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  20. Odlican post, bas mi je to trebalo, motivacija :D

    ОдговориИзбриши
  21. Odlicaan post!
    follow4follow?

    http://macadamialover.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  22. Wonderful blog! I love and i follow your blog, please follow me too
    http://alamodenatine.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  23. zanimljiv post koji svakako treba pročitati!
    https://katyblogfirst.blogspot.hr/ novi post je tu,ako želiš možeš me zapratiti ,uzvraćam!

    ОдговориИзбриши