Preporučujem vam - Turska, NO 309, Duolingo

05:23

Od septembra prošle godine sam skoro svakog meseca pisala post o svojim favoritima - tu su se uglavnom nalazili beauty proizvodi i poneke random sitnice. Ovog meseca sam odlučila da napravim izuzetak. Predstaviću vam jednu seriju koju sam počela da gledam i jednu vrlo korisnu aplikaciju. Između njih postoji jedna tajna veza - serija je turska, a aplikaciju koristim za učenje turskog jezika.

Pre nego što počnem detaljnije da vam ih predstavljam, želim da napomenem da je Turska po mom mišljenju jedna od najlepših zemalja na svetu. Planiram sledećeg leta da je prvi put posetim i stvarno se nadam da ću to i uspeti da ostvarim jer ima toliko mesta koje bih želela da posetim. Naravno, pre svega Istanbul, čarobni grad koji "leži" na dva kontinenta, a zatim i Kapadokiju, kao i neka od mnogobrojnih turskih letovališta (Bodrum, Çeşme...)





Oduvek sam se divila lepoti Turske (posebno Istanbula) i brojnim istorijskim i turističkim znamenitostima koje poseduje. Ipak, i pored svega ovoga turske serije do nedavno uopšte nisam mogla da podnesem. Kada je nakon španskih, na našim tv kanalima počela ekspanzija turskih serija, to me je jako nerviralo. Nisam neko ko puno vremena provodi gledajući tv, ali volim da ga gledam dok jedem ili nešto drugo radim u dnevnoj sobi. Često bih, ako je tv već bio uključen, pogledala deo neke turske serije i uvek pomislila kako je nezanimljiva i dosadna. Sve se to promenilo kada je na jednoj od naših tv stanica počela da se emituje serija "Zvala se Feriha". Svi u mom okruženju su postali zaluđeni njom i drugarice su mi svakodnevno prepričavale radnju i nagovarale me da i ja počnem da je gledam. Dugo je trajalo, ali su me na kraju ubedile. Ni sama nisam mogla da verujem kako mi se toliko svidela jer ima tematiku koju ja inače ne volim. Gledajući tu seriju shvatila sam da kroz nju mogu da vidim i brojne lepote Istanbula.
Kasnije sam malo istraživala i pronašla mnoge veoma kvalitetne turske serije, ali se većina njih, nažalost, kod nas ne prikazuje. To me nije sprečilo da ih gledam jer postoje razni naši sajtovi koji ih prevode, a i počela sam da učim turski jezik, tako da serije poslednjih meseci gledam bez prevoda.

Danas ću vam preporučiti trenutno moju omiljenu tursku seriju koju sam počela da gledam pre nekoliko dana i koja se zove No:309. Do sada je snimljena jedna cela sezona (59) epizoda, a juče je emitovana i prva epizoda druge sezone. Ja se nadam da će imati što više epizoda jer je stvarno veoma kvalitena.
Za ovu seriju znam od kada je snimljena njena prva epizoda, ali nisam želela da počnem da je gledam jer mi glavni glumci nisu bili ni malo simpatični. Znam, pomislićete da je ovo jako čudno. I jeste, ali sam ja takav - previše zahtevan gledalac, koji traži dlaku u jajetu.
Trebalo je da prođe više od godinu dana da bih ja počela da je gledam i to samo zato što mi je jedno veče bilo previše dosadno. Prva epizoda je bila dovolja da mi ova serija priraste za srce pre svega jer ima priču koja ne liči ni na jednu drugu seriju koju sam do sada gledala, a i ima puno smešnih scena, situacija i likova.

Radnja serije: Lale na insistiranje svoje majke odlazi na blind date. Na tom sastanku je trebala da se upozna sa doktorom Onurom, ali sticajem okolnosti ona to veče upoznaje drugog Onura, uspešnog poslovnog čoveka. I on je došao na blind date na nagovor svoje majke (da bi dobio nasledstvo koje mu je deda ostavio treba da se oženi i dobije dete). Tako Lale i Onur provode neverovatno veče prepuno avantura i dobre zabave ni ne znajući da su se našli sa pogrešnim partnerima. Proveli su i noć zajedno u hotelu, ali se ujutru ni jedno od njih dvoje ne seća šta se dogodilo jer su previše popili. Rastaju se u nadi da se više neće sresti jer im je oboma veoma neprijatno.
Nekoliko nedelja kasnije Lale ima mučnine, ali kod doktora odlazi dosta kasno jer joj ni na pamet nije palo da je možda trudna. Njena majka želi da što pre nađu doktora Onura da bi se njih dvoje venčali. Lale doživljava šok kada vidi doktora Onura i shvatri da to nije čovek sa kojim je provela noć. U međuvremenu, drugi Onur sa svojom verenicom planira svadbu.

Zašto vam preporučujem da pogledate ovu seriju?
Bez obzira kakve vrste serija volite da gledate, ovo je serija koja će vas zasmejati, raznežiti, pokazati vam prave porodiče vrednosti, ali i vrednosti prave ljubavi. Ovde nema previše negativnih likova. Dakle, nećete videti oružje, ubistva i slične stvari koje se mogu videti u gotovo svakoj drugoj seriji. Postoje likovi koji su malo negativni, ali većina spletki i zavrzlama koje oni prave će vas nasmejati do suza. Veoma često se dešava da oni upadnu u sopstvene zamke - to su definitivno najsmešnije scena. Izgubićete pojam o vremenu gledajući ovu seriju. Toplo vam preporučujem da pogledate makar prvu epizodu jer sam sigurna da će vam se svideti.
Sve epizode serije možete pronaći na youtube-u (klik ovde), a sa prevodom na sajtu movtex (klik ovde).

Ostaviću vam i 2 kratke najave 1. epizode, pa pogledajte.












Duolingo je besplatna aplikacija za učenje stranih jezika. Takođe, postoji i Duolingo sajt, gde takođe možete učiti strane jezike ako ne želite da preuzimate aplikaciju. Samo učenje jezika je veoma zanimljivo osmišljeno - kroz razne pisane lekcije, diktate i kvizove. Dakle, jezik se uči kroz zabavu. Ovu aplikaciju možete doživeti i kao jednu veoma korisnu "igricu".
Svaka oblast i lekcija izabranog jezika, poseduje sažeto, teorijsko objašnjenje problema koji se u toj lekciji proučava, nakon čega se prelazi na rešavanje pomenutih kvizova.
Postoji i jedna mana za one koji ne znaju engleski jezik jer ne postoji platforma ove aplikacije na srpskom jeziku. Uz pomoć engleskog jezika ovu aplikaciju možete koristiti da naučite turski, nemački, francuski, španski i brojne druge jezike. Sajt ove aplikacije → www.duolingo.com







Da li vam se dopada ovakva vrsta postova? Mislim da je zanimljivo ponekad razbiti monotoniju nečim što ne spada samo u modne i beauty teme.



mail: fashionbeautyandstyle01@gmail.com

You Might Also Like

3 коментара

  1. Odličan post! Stvarno si me zainteresirala za ovu tursku seriju, jedina turska serija koju sam ja od početka do kraja pratila bila je "Bijeg" i ona mi je svakako najdraža. Duolingo i ja koristim, doduše za učenje njemačkog, ali je baš odličan. :)

    Fantastiko World

    ОдговориИзбриши
  2. Jako lijep post. Inače ne gledam turske serije ali ova izgleda interesantno! <3

    Vildana from Living Like V & Stalia Is BAE

    ОдговориИзбриши
  3. Lep post! Ja imam jedino želju da posetim Pamukkale u Turskoj, samo ne znam kada ću imati priliku. :(


    http://www.couture-case.com

    ОдговориИзбриши